2023. március 8., szerda

Az almaszedő - Hollóházi porcelán - Torma Istvánné

 Az egyik legkecsesebb, legkedvesebb filigrán figura, amit láttam. 

Érdekessége, hogy amikor először találkoztam vele, elérhetetlen volt. Herendi jelzéssel láttam, ennek megfelelő árral. Annak a festése egy kicsit részletesebb volt, a ruha szélein aprólékos aranyozott díszítéssel. 

Nagyon meglepődtem, amikor hollóházi jelzéssel találtam meg. 






Hollóházi figura. 

32 cm magas.

Új info: Torma Istvánné tervezte a Herendi gyár jubileumi szoborpályázatára.

Torma Istvánné a diploma megszerzése után nagyon rövid ideig dolgozott a Herendi Porcelángyárban, onnan került később a Kőbányai porcelángyárhoz, majd Hollóházára. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Szepesi Magda

 Egy újabb név. Viszont sajnos csak ennyi.  Szepesi Magda. Természetesen megint valami mást kerestem, amikor egy cikkhez tartozó képen ismer...