2023. március 9., csütörtök

Dybisewszky Pál kerámiái

 Vannak jelzések, amikbe belefut az ember viszonylag gyakran, mégsem lehet tudni ki készítette a tárgyakat. Így voltam evvel a furcsa D betűvel is. A minap kezembe került egy tárgy, amin egy név is szerepelt, de egyszerűen nem tudtam kiolvasni. Mindenesetre a tárgyat félretettem.  Gyűjtőként hamar megtanulja az ember hogy a címkék, matricák legalább olyan fontosak kutatásnál, mint maga a tárgy. 

Teljesen más vonalon, az Iparművészeti Vállalatról kerestem valamit, amikor a kereső kidobta ezt a furcsa nevet.

Dybisewszky Pál. Így már könnyebb volt keresni. A 60- as években kerámia kiállításokon is feltűnik a neve. 




Egyszerű formájú, korongolt használati és díszedényeket készített: 

 Goszthonyi Mária növendéke volt, kerámiáit az Iparművészeti Vállalaton keresztül forgalmazta.  
1917-ben született Budapesten és ott is halt meg 1978-ban.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Szepesi Magda

 Egy újabb név. Viszont sajnos csak ennyi.  Szepesi Magda. Természetesen megint valami mást kerestem, amikor egy cikkhez tartozó képen ismer...