2023. március 15., szerda

Gorka Géza madár váza

 Gorka Géza a magyar kerámia meghatározó alakja és így élete, munkássága is jól dokumentált. Például itt lehet róla olvasni. Nekem mégis hiányérzetem van, mert az Iparművészeti Vállalattal kötött megállapodásáról eddig semmi konkrét adatot nem találtam. 1962-ben 12 művéből sorozatot készítettek - gondolom, hogy a kisebb pénzű embereknek is elérhető legyen a művészete - és utána is együttműködtek évekig, de sem a formákról, sem ezek számáról még nem találtam adatot.

Ez a váza is ilyen sorozatban készült, az általam ismertek közül az egyik kedvencem. Aljukon nincs mindig jelzés, de ha van, akkor körben fut a Gorka szó, a tetején pedig az Iparművészeti Vállalat logója látható. 




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Szepesi Magda

 Egy újabb név. Viszont sajnos csak ennyi.  Szepesi Magda. Természetesen megint valami mást kerestem, amikor egy cikkhez tartozó képen ismer...