2023. március 3., péntek

Halacska Budapest Porcelángyár - Zumpfe Klára

 Amikor elkezdtem gyűjteni, sokszor nem tudtam hova is nyúljak, sok volt az újdonság. A legtöbbet egyszerű volt azonosítani - már, ami a gyárakat illeti - hiszen az ember megfordította a figurát és leolvasta az aljáról a tudnivalót.  

De néha olyan darabokba botlott az ember, amin nem volt semmilyen támpont.  Valamiért viszont azt érezte az ember, hogy a gyűjteményéhez tartozik. Ez szerencsére sokszor be is igazolódott. 
Az alábbi halacska eredete is kutatás közben derült ki és amikor megláttam róla a dokumentumot nagyon örültem, hogy azon a hajnali piacon felvettem arról az asztalról és hazahoztam, mert tetszett és éreztem, hogy ide tartozik. 


A korabeli zsűrikönyvekből derült ki, hogy a Budapest Porcelángyár terméke és Zumpfe Klára tervezte tokkitöltőnek a nagyobb fajansz tárgyak közé. 



A figura 9 cm hosszú, 6 cm magas. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Szepesi Magda

 Egy újabb név. Viszont sajnos csak ennyi.  Szepesi Magda. Természetesen megint valami mást kerestem, amikor egy cikkhez tartozó képen ismer...