2023. június 20., kedd

Muharos Lajos

Muharos Lajos 1941. április 13-án született Balassagyarmaton. 1956 és 60 között Szombathelyen volt gimnazista, majd felvételt nyert az Iparművészeti Főiskolára, ahol 1965-ben diplomázott. Mesterei Kopcsányi Ottó és Nagy József voltak. 

A bejegyzés szomorú aktualitását az adja, hogy készültem egy vele való beszélgetésre, de sajnos erre már nem kerül sor, mert 2023. június 4-én a mester elhunyt. 

Visszahúzódó ember lévén sokat nem olvashatunk róla, de itt értőn méltatják a munkásságát, itt egy remek kisfilmet nézhetünk meg vele és néhány munkájával itt is találkozhatunk. 

Nagyon kedvelem a humorral átszőtt apró figuráit, ezekből válogattam párat mára. 


aktuális kedvencem ez a csodaszarvas :)


a kis ötvös figurák különböző tárgyakat kalapálnak :)



a sárkányölő Szent György motívum nagyon sokszor előkerül a munkásságában


ez a négykerekű ló volt az első kedvencem tőle


a csengettyűk nem csak viccesek, de a hangjuk is szép, bár ezt a fotó nem adja vissza

Én személy szerint köszönöm Muharos Lajosnak a sok mosolyt, amit az évek alatt az arcomra csalt a munkáival. 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Szepesi Magda

 Egy újabb név. Viszont sajnos csak ennyi.  Szepesi Magda. Természetesen megint valami mást kerestem, amikor egy cikkhez tartozó képen ismer...