2023. március 3., péntek

Szilvásy György

 Amikor egy festmény segít megfejteni egy újabb keramikus nevet.

Az Ecserin megfogott egy kép. A szignó is olvasható volt, de Szilvásy néven több festőt is találni. A kép alapján nem tudtam kikövetkeztetni ki lehet. 


Sikerült a képet hazahoznom és szerencsére a hátsó papírborítás eltávolítása után már könnyebb dolgom volt, mert a hátoldalon Szilvásy Margit neve szerepelt. Már a piacon is derengett, hogy láttam korábban ezt a szignót, de nem képen, hanem kerámián. 

Itthon előkerestem és valóban, kísérteties a hasonlóság. 


Nagyon megörültem és rögtön elkezdtem a festőnő életéről információt keresni, illetve, hogy mikor készíthetett kerámiákat is. Sehol nem volt említés kerámiáról. 


A felsorolt kiállításai között viszont szerepelt egy érdekes támpont, 1959-ben és 63-ban a fiával állított ki, aki keramikus volt. Bingo. 


1963-as újságcikk a Magyar Nemzetben. 
forrás: Arcanum

A fiát Szilvásy Györgynek hívják. 
Ezt alátámasztandó a másik vázán ez a jelzés található: 


Szilvásy György 1953-ban szabadult munkaszolgálatból. Sokfelé dolgozott, de egy ponton édesanyja tanácsára keramikus lett. Elmondása szerint a művészképzést édesanyjától kapta, a technikai és anyagismereteket esténként az Iparművészeti Főiskolán. Egy 2018-as újságcikkben azt mondta keresett művész lett, aki olykor nehezebben, máskor jobban élt. 


Minden váza más és más volt, amit tőle láttam, remélem még több darab fel fog bukkanni. 
A retrohungary kínálatában most ez a tányérja található meg: 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Szepesi Magda

 Egy újabb név. Viszont sajnos csak ennyi.  Szepesi Magda. Természetesen megint valami mást kerestem, amikor egy cikkhez tartozó képen ismer...